”Strateginen etu on vaan konsulttitoimistojen keksimä termi”

  • Home
  • I
  • Blog
  • I
  • ”Strateginen etu on vaan konsulttitoimistojen keksimä termi”

”Strateginen etu on vaan konsulttitoimistojen keksimä termi”

By Jalmari Kivinen

24 maaliskuun, 2020


Kuvakaappaus puhelimestani 17.3.2020

”Strateginen etu on vaan konsulttitoimistojen keksimä termi”.

Näihin viisaisiin sanoihin on joskus omallakin kohdalla keskustelu päättynyt.

Oli sitten samaa tai eri mieltä, niin tässä melkoisen timanttinen esimerkki strategisesta edusta.

Lime-yrityksen sähköskootterit näkyy jokaisen puhelimen Google Mapsissa valmiina.

Voi olla kilpailijoilla vaikea laittaa tohon kampoihin 😅

Lime, Tier ja Voi-sähköskoottereiden kilpailu on kovaa

Nopean fakta-tarkastuksen jälkeen näyttäisi että Google on yhdessä Uberin kanssa investoinut Lime-firmaan +300 miljoonaa dollaria 🛴

Ameriiikan veljethän käyttää tästä strategisesta edusta usein myös ilmausta “unfair advantage”.

Sinulla on siis markkinoihin nähden käsissä jotain sellaista (arvokasta), jota kilpailijasi eivät kykene hyödyntämaan vaikka haluaisivat.

Ja siksi se on ”unfair” eli epäreilua.

Tässä tapauksessa tarkoittaa siis pääsyä Googlen karttapalveluun, joka löytyy lähes jokaisen älypuhelinkäyttäjän taskusta.

Saattaa olla että kilpailijoilla loppuu ennemmin pelimerkit kassasta jos tuota koittaa paikata vaikka Fabo-markkinoinnin avulla.

Vai mitäs kelailet itse?

Jalmari Kivinen

About the author

You might also like

Leave a Repl​​​​​y
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}